28 June 2012

Wedding : Nak yang Free of Charge ?

*jangan dikesal apa yang berlaku . buatlah pilihan bijak
ASSALAMUALAIKUM

  Actually waktu scroll NewsFeed Facebook tadi, ternampak post sorang kawan ni, lepas tengok, then yeah, bersetuju dengan apa yang ditulis. 

*beza kan hasil antara yang FREE dari kawan dengan
berbayar dari PROFESSIONALIST ? :)
  Setuju memang sangat lah untung if kawan offer untuk ambil gambar wedding secara percuma. But korang kena ingat, selalu nya yang free ni merupakan orang yang baru nak belajar main wedding or just guna kamera Carl Ziess versi Nokia je.

  So tak perlu menyesal if hasil gambar tu underexpose ke, overexpose ke, or tak fokus :)

 Kaya Sebagai Fotografi Perkahwinan oleh Shah Othman
*Must Buy ! 120 pages | RM20 only :)
  Lepas habis baca tu baru aku tahu yang amatlah susah sebenarnya tugas sebagai Jurufoto Perkahwinan ni. Mereka ada amanah yang perlu dijaga nak nak lagi sebab every moment itu hanya datang sekali sahaja.

  Then, kalau yang ambik full package tu , nak kena buat pre-wedding lah, album lah, macam-macam. So consider dengan harga yang RM 1000 ke atas tu. Lain lah kalau korang ambik package shoot and burn je. Murah memang murah, but gambar tak sehebat pakej RM1000 ke atas lah.

  Tapi, aku ingat janji aku kat sorang kacip aku :
Husna Dzeidee : Kau janji nak shoot wedding aku for free nanti kan? 
Awwyeah , dengan kau aku tak berkira, sebab:
  • Aku dah janji
  • Kau sama umur dengan aku, so sempat aku gali ilmu wedding dulu
  • Kau kacip aku
  • Kau kahwin pun dengan kacip aku (?)
So , akhir kata , buat lah pilihan yang bijak bila korang nak kahwin nanti, majlis tu cuma sekali seumur hidup tahu, lain lah kalau korang kahwin lagi.

Korang masih nak pertikaikan kenapa korang dicaj sampai
beribu sekali guna photographer?
*Credit to : Lemon Fakry
....................................................................................
RUANGAN TIADA KENA-MENGENA
*Try-try main Selective Color guna Photoshop
*Sketching time duduk dekat Hospital. Hee

SEKIAN ASSALAMUALAIKUM
  







Respon Bagi Yang Tiada Akaun Facebook

12 comments:

  1. Kepada kacip weh, bangang lah. Jodoh, bukan aku tentukan. Allah :) But apa-apa pun, aku tuntut janji

    ReplyDelete
  2. apa2 pun..kahwen kakyong nnti, free of charge la angah..harga adek bradek.. :P

    ReplyDelete
  3. Husna : Hahaha . Yeah yeah . Jodoh di tangan tuhan ^^

    Kakyong : Ehek ehek , ye lah kakak ku , ish adik beradik lah kena bagi lebihh . HEHE

    ReplyDelete
  4. kalau aku request nak free jugak , dapat ? :P

    ReplyDelete
  5. Hai Eka! Lama tak nampak :)
    Ehee , insyaAllah aku buat.
    Tapi jangan mintak Full Package dah lerr :)

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Apa main delete delete comment nih ?
    Buat aku tertanya tanya je -.-'

    ReplyDelete
  8. Aku terpost twice. Chillax lah. Bukan aku kutuk kau pun :) kalau kutuk pun, aku buat depan2

    ReplyDelete
  9. Ehee tahu dah kau . :P
    Tu Eka tu , mendelete jugak . :P

    ReplyDelete
  10. Yeah . Adalah tu .
    So Eka ? :P

    *Husna : InsyaAllah Full Package tu . :)

    ReplyDelete

Thanks for the comments

 
Some ideas by Uncle Google | Managed by Λramonagraphy Studio - Λramonagraphy | 2014