11 July 2014

My Chemical Romance - Cancer (Cover)

Assalamualaikum


Setelah sekian lama aku tak update blog ni dek kerana busy gila dengan
assignment yang tak pernah lekang, akhirnya hujung minggu ni aku ada
sikit masa untuk sapu habuk kat blog ni.

Blogpost kali ni pasal salah satu assignment aku untuk semester ni:
Audio & Video : Audio Recording.

Assignment ni dia bagi 3 minggu untuk settlekan, which
standard melayu mesti akan last minute jugak buat, kan?

-----------

Lagu yang aku pilih untuk di'cover', dari band My Chemical Romance,
lagu Cancer. Dari album zaman darjah 6, The Black Parade.
Lagu bapak layan habis ingat senang nak nyanyi tapi gila susah astaghfirullah.

Serius cakap, suara Gerard Way tu memang terbaik,
unik bila dia tarik note note yang tinggi dengan lek lek je.

So, setelah seminggu aku buat cover lagu ni, hasilnya still cemsiot
salah satu sebab is suara aku yang kelaut. Yeah. Boleh pergi mampus.

Nahh, terima lah, wajib dengar sampai habis walaupun
telinga korang bernanah sekalipun.

Tips : Better korang pakai earphone/headphone, bunyi lagi best sebab
aku arrange kiri kanan lagu ni. (dan aku taknak suara aku kedengaran di khalayak)


----------------

Alatan yang digunakan untuk menjayakan rakaman ini ialah:

Behringer C1 Condenser Studio Mic
Behringer XENYX Q1002USB Mixer
Audacity Open Source Audio Recording

Sekian, Assalamualaikum.

P/S : Pray4Gaza

0 Magic Spell(s):

 
Some ideas by Uncle Google | Managed by Λramonagraphy Studio - Λramonagraphy | 2014