07 June 2012

Universal Studio Singapore : Review

Attention : Sediakan makanan ringan sebelum baca entry ni . Then tonton semua video-video kat bawah and sedikit sebanyak korang akan dapat feel berada di Universal Studio Singapore, InsyaAllah :)

   Assalamualaikum 

  Korang ada ke mana mana cuti ni ? Selalunya cuti panjang macam ni mesti  family korang bawak melancong kan? Kalau tak, duduk rumah pun okay je. Sekurang-kurangnya tak ada lah kena menghadap sangat buku tu kan ? ^^

 So, cuti kali ni my Big Boss decide untuk bawak kitorang melancong ke negara orang negara sebelah . Hee , kitorang pergi melawat Kota Singa untuk melancarkan peredaran darah and melonggarkan otot otot badan . Yeah , kalau duduk rumah asyik baring je kan kan ? ^^

*Tempat biasa orang snap bila sampai kat sini ^^
  Kitorang pergi Universal Studio Singapore dengan bayaran yang lebih mahal untuk dapatkan satu pakej Universal Express Pass. Kelebihan dia ialah tak perlu beratur panjang untuk main setiap permainan. ^^v
*Contoh Universal Express Pass ^^
  Sumpah sangat lah berbaloi sebab kalau korang tak guna Universal Express Pass ni, korang maybe akan beratur 40 minit or lebih just untuk satu permainan berdurasi tak sampai 1 minit. Tapi tiket dia memang agak mahal lah : RM240 per head . Family aku je dah 8 orang -.-

Okay tak nak cakap banyak , layan lah beberapa berpuluh Foto aktiviti kitorang dekat sana :

*Muqorrobin cakap dia nak jadi orang first , excited . Ngeh
*My Big Boss pun boleh jadi Shrek bila ada rumah macam ni ^^
*Err , aku selalu dikaitkan dengan Binatang ni kat sekolah -.-
*Salah satu Explosion yang memang Awesome waktu persembahan WaterWorld
*Scene Water World ^^
Pedulikan muka berminyak tu , time ni bahang letupan tak habis lagi :)
*Jurassic Park : Ride
OhSiPengambilGambar , sangat tak sharp gambar yang disnap -.-
*This guy tinggi and menakutkan ^^
Eleh tinggi palsu buat apa kan kan ? :D
*Korang nampak RollerCoaster terbalik belakang tu ?
I've ride it and it's Awesome ! ^^
*Cool and besar gila Figure ni ^^ Get ready for Transformers : The Ride!
*Thanks a lot to Universal Express , nampak gila panjang orang beratur tu ?
Kitorang tak perlu ! ^^
*Aku suka tempat ni , boleh lepak lepak and  feel macam dekat USA pulak ^^
*Persembahan Street Dance BBoy dekat Hollywood Street , memang cool habis ^^
*Bin versi penat and mintak air ^^
*Time cuaca terik memang best minum Mango Juice ^^
*Makan makan dekat dalam Madagascar Cafe ^^ SD 39.90 : RM 65++ per head -.-
*Dalam ni ada High Speed Roller Coaster yang sangat  hebat  plus
menakutkan , banyak Mummies ^^
*Love this place time malam malam ^^ Ada feel Romantik ^^
*Slowshutter : Galactica RC time malam , tinggi bebenor ^^v
Kat pond ni dalam pukul 9 ada pertunjukan Fireworks!
*Kayfine aku tak reti snap Firework , but ni firework show paling indah pernah
aku tengok dalam hidup aku :)
*Naik benda ni untuk sampai ke kereta masing masing. Sebab ?
*Sebab parking lot dia yang super-besar !
Sangat jauh untuk ke Entrance Universal Studio ^^
*Okay , I'll See You Again USS !
*Kay ni takde kena mengena , just nak cakap kucing Parsi ni gila besar!
berat dia 8 kilograms bhaii . ^^

  Okay , so tu beberapa gambar yang aku share , actually banyak lagi but nanti korang muntah pulak tengok kan ? Hee , nanti aku Upload kat Facebook lagi beratus ratus yang lain . ^^
Racun Session! ^^ 
   Next , untuk meracun korang untuk lawat Universal Studio Singapore ni , aku nak share beberapa video tentang beberapa aktiviti yang aku main kat sana . Dude , seriously ni antara yang the best lah benda yang korang akan jalani bila ada kat sini .

Penat tau cari video-video terbaik kat Youtube , baik korang tengok, kalau tidak memang rugi ^^

1. Battlestar Galactica RC


Aku suka Cylon punya sebab lebih dahsyat , korang akan rasa tergantung and RollerCoaster ni siap backflip lagi . Haha , rasa macam akan mati bila-bila masa je ^^ Korang memang patut cuba ^^


2. Transformers Ride in 4D


Transformers Ride ni pun terbaik sebab rasa real gila and ada satu scene korang macam terjatuh bangunan sumpah ada rasa gayat time tu , plus ada sikit explosion yang jadi kan tempat tu bahang sekejap . :)

3. Lights , Camera , Action by Steven Spielberg


Benda ni memang antara benda yang aku minat sebab aku dah lama nak 'jumpa' dengan Sifu Steven Spielberg ni , hee , kat sini kitorang dapat rasa feel berada dalam scene VFX tu sendiri :)

4. Water World Live Action Show


Water World ni sebenarnya movie tahun 1995 yang dibawa untuk jadi sebuah Live Action dekat Universal Studio seluruh dunia. Video ni sangat panjang , kalau korang tak minat nak tengok pun tak apa ^^

5. Fireworks at Lake of Hollywood 


Ni lah Fireworks yang korang boleh tengok kalau korang datang tempat ni pada:
Jumaat, Sabtu or Ahad dekat Lake of Hollywood approx. 9.00 pm
 Memang sangat cantik sebab korang akan tengok benda ni depan mata korang ^^ betul betul depan mata ^^

  So , setakat ni je yang aku boleh kongsi dengan korang , hope dengan tengok video-video ni korang boleh dapat feel berada kat Universal Studio Singapore and try untuk datang kat sini , memang tak rugi aku rasa. ^^ Ajak lah member member korang untuk datang sekali ^^

Sorry for the long post ! Enjoy it !

  Sekian , Assalamualaikum !

#Tinggalkan komen korang yupp ! Thanks !

Respon Bagi Yang Tiada Akaun Facebook

11 comments:

  1. "ajak lah member member korang untuk datang sekali"

    ReplyDelete
  2. Jyeah ! Hehe , kau ajak lah member member kau ^^
    Ajak aku yang penting tu :D
    Belanja tau ! :D

    ReplyDelete
  3. nak pergi ramai ramai taknak ajak kau . balas dendam . haha :P

    ReplyDelete
  4. Eka : Haha , taktik kejam sungguh ! ^^ Tak apa tak nak kawan ! Heee ^^
    Peanut : Jom lah kumpul RM240 untuk satu tiket tak termasuk makan :D

    ReplyDelete
  5. wah ! best nyer dpt g sane ! huhu

    ReplyDelete
  6. Hee , nanti jom lah kumpul duit pergi sana lagi ^^

    ReplyDelete
  7. Aku dah tengok video tu .
    Nasib la siapa duduk sebelah aku kalau nak Cylon tu
    Memang mati la aku cekik diaa :D

    ReplyDelete
  8. Haha. Kau Cuak benda tu? :D
    Best gila kot! :DD

    ReplyDelete

Thanks for the comments

 
Some ideas by Uncle Google | Managed by Λramonagraphy Studio - Λramonagraphy | 2014