31 May 2013

How to : Grand Theft Auto h3R.

Assalamualaikum

Kelmarin aku ada upload satu gambar photographic yang berkonsepkan Grand Theft Auto (GTA) yang menggunakan tak lain tak bukan, aku sebagai main subject. Haha.

So kat sini aku saja nak tunjuk progress gambar tu dibuat, actually tak susah mana sebab background gambar aku dah sedia putih, so tak ada masalah dari segi nak cut out background asal.

Ni video yang telah di'.gif'kan oleh aku, even cropping dia hampeh gila, freeware lah katakan, hope dapat bagi gambaran macam mana editing tu berjalan. 

*Nampak tak actually kaki tu dibengkokkan :)
Untuk shadow tu, duplicate layer main subject, then Overlay jadikan warna hitam, and transform guna option 'Distort', korang boleh guna Gaussian Blur untuk nampakkan smooth sikit. And try to adjust tone dia biar macam tone game GTA tu.

Hasil : 


Timeline Cover

*Cover timeline ni aku tambah beberapa effect lagi  such as
Vignetting & Motion Blur untuk nampakkan aksi.

Selamat Mencuba!

Sekian, Assalamualaikum.


0 Magic Spell(s):

 
Some ideas by Uncle Google | Managed by Λramonagraphy Studio - Λramonagraphy | 2014